Monday, March 29, 2010

Kalau dalam hantaran, baik time bertunang atau berkahwin, manisan wajib ada dua atau tiga dulang. Kalau takda, tak complete rasanya sesebuah hantaran itu. Di sini ada cadangan unique i untuk dijadikan pemanis hantaran. Selain sedap, ianya juga menarik dan lain dari yang lain. Kreatif lah sikit B2Bs! Jangan asyik asyik benda yang sama. Its okay to spend banyak sikit sebab its for your big day. Tapi berpada pada lah in spending ye. So if ada B2B out there yang inginkan kelainan, bolehlah cuba my suggestions below.

01. Macaroons


Macaroons dari Bite Me! Warna warna pastel macaroons ni sesuai untuk diblend-in dengan deco hantaran. Bahan bahan membuatnya antaranya adalah egg white, almond flour and confectionary sugar. Sesuai lah untuk B2B yang berdarah manis untuk jadikan macaroons ni sebagai salah satu manisan hantaran. For more info; add them up in FB; Bite Me! - macaroons.cupcakes.cakes.desserts or proceed to their blog, Bite Me!. Besides Bite Me!, Big Boys Oven pun ada buat macaroons jugak. Go to http://www.bigboysoven.com/ to feast your eyes.

02. Mini Fondant Cakes


Mini fondant cakes, from Gateaux-Licious. A bit different from cupcakes yea. Perbezaan cuma pada bentuk dan size. Everything else is similar. For further details, do proceed to their blogsite okay?

03. Jelly Cake


Jelly cake dari Jelly Cake House. Boleh dipesan dalam pelbagai bentuk mengikut citarasa B2B. Bahan-bahan yang digunakan ialah jelly, pandan dan air. Jelly cake ni boleh tampakkan kelainan dalam hantaran B2B. And also another benefit is that this jelly cake is low-cholerestrol. So how good is that? Further details please go to http://www.jellycakehouse.com/

Thats what i came up with so far, if i have more suggestions, i'll add okay?

Photos credit to Bite Me!, Gateux-Licious and Jelly Cake House.

No comments:

Post a Comment